REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA
Öğrenciyi
tanımaya, anlamaya ve davranışlarını geliştirmeye yönelik planlanan
bütün çalışmalar, tüm öğretmenlerimizle işbirliği içerisinde ve çözüm
odaklı yürütülmektedir. Eğitim öğretim faaliyetlerinin başlaması ile
birlikte;
• Uyum haftasında, çocukların okula ve sınıfına uyum sağlamasına destek olunur.
• Öz
güven Gelişimi, Sorun Çözebilme, Etkili İletişim, Davranış Eğitimi,
Sosyal Becerilerini Geliştirme, Ödev ve Sorumluluk Bilinci
Oluşturabilme, Sınav Kaygısı ile Baş Edebilme konularında çalışmalar
yapılır.
• Eğitsel ve bireysel rehberlik çalışmaları yürütülür.
• Bireysel ve grup öğrenci görüşmeleri yapılır.
• Öğrencilerin gelişimleri izlenir.
• İhtiyaca yönelik sınıf rehberlik etkinlikleri yapılır.
• Öğrencilerin yaşlarına ve gereksinimlerine uygun test-envanter ve ölçme araçları uygulanır.
• Öğrencilerin ilgi, yetenek, akademik durumları izlenir. Gerekli yönlendirmelerde bulunulur.
• Öğrencinin
bireysel ve sosyal gelişimi desteklenir. Duygusal sorunlarında yardımcı
olmak üzere gerekli rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri verilir.
• Ailelere, öğrencilere, öğretmenlere yönelik toplantı ve seminerler düzenlenir.
Yaptığımız çalışmalar velilerimizle iletişim halinde ve işbirliği içerisinde daha etkili olmaktadır.
ANASINIFI REHBERLİK ÇALIŞMALARI
ÖĞRENCİYE YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALAR
Öğrencilerimizi
tanımaya, onları anlamaya ve davranışlarını geliştirmeye yönelik
yapılan tüm çalışmalar, öğrencilerimizle bireysel veya grup
görüşmeleriyle, öğrenci-öğretmen ve veli işbirliği halinde
gerçekleşmektedir.
Okula Uyum-Tanışma Etkinliği:
Oryantasyon haftasında okula yeni başlayan öğrencilerimizin okula uyumu
konusunda destek oluruz. Rehberlik sınıf içi tanışma etkinliğinde
öğrencilerimizle tanışır, kendimizi ve rehberlik birimini öğrencilere
tanıtırız. Duygularını anladığımıza dair hikâyeler anlatırız. Etkinlik
sonunda öğrencilerimizle rehberlik servisine gelerek odanın işlevi
hakkında da bilgi veririz.
Öğrenci Bilgi Formu: Ailelere gönderdiğimiz öğrenci bilgi formuyla hem öğrencimiz hem de aile hakkında bilgi sahibi oluruz.
Sağlıklı Yaşam - Sağlıklı Beslenme – Özbakım Becerileri:Öğrencilerimizle
yaptığımız sınıf içi etkinlikte sağlıklı olmanın ne olduğu ve sağlıklı
olmak için neler yapılabileceği konusunu tartışırız. Sağlıklı ve dengeli
beslenme hakkında bilgi veririz. Kişisel bakım, temizlik ve tuvalet
eğitimi konusunda da videolar izleyip şarkılar dinleyerek
öğrencilerimizin öz bakım becerilerini geliştirmelerini sağlarız.
Adam Çizme:
Öğrencilerimizin gelişimleri hakkında bilgi sahibi olmak için onlarla
resim çalışmaları yaparız. Ekim ayından itibaren her ay
gerçekleştirdiğimiz, Adam Çizme çalışmalarımızı haziran ayında
dosyalayarak hazırlarız. Öğrencilerimizin yapmış oldukları bu resimleri
değerlendirerek gelişimleri ile ilgili velilerimizi bilgilendiririz.
Kişisel Sınırlar-Mahremiyet :
Kişisel Sınırlarım, sınıf etkinliğimizle öğrencilerimizin sınırlarını
bilmesi, iyi bedensel temas ve kötü bedensel temas hakkında
bilgilenmeleri, rahatsız oldukları, istemedikleri bir durumla
karşılaştıklarında “Hayır.” diyebilmeleri ve mahremiyet bilinci
kazanmalarına çalışırız. Buna yönelik sınıf içi etkinlikte Kiko ve El
hikâyesini anlatıp, Elim Sende oyunu oynanarak drama çalışması yaparız.
Konuyla ilgili velilerimizi de bilgilendirerek öğrencilerimizin
mahremiyet bilinci kazanmaları ve kişisel sınırlarını bilmeleri
konusunda işbirliğiyle hareket ederiz.
Arzu Listesi: Arzu
Listesi etkinliğimizle öğrencilerimizle bireysel olarak görüşerek,
ihtiyaç duydukları alanları tespit etmeye çalışırız. Aynı zamanda
sevdikleri etkinlik, oynadıkları oyun, oyun arkadaşları ve duygu
durumları hakkında da bilgi sahibi oluruz.
Biz İyi Arkadaşız: Akran
zorbalığına yönelik yapmış olduğumuz bu etkinlikle zorbalıkla mücadele
etmeye yönelik video izleyip drama yaparak öğrencilerimizi
bilgilendiririz.Etkinliğimizde iyi arkadaşın nasıl olması gerektiği de
öğrencilerle tartışılır, farklılıklarımız ve farklılıklara saygılı olmak
konusunda da video izleyip şarkılar dinleriz. Bu konuda öğretmenlerimiz
ve velilerimizden de destek alarak öğrencilerimize paylaşmayı, birlikte
barış içinde yaşamayı, problem çözme becerisi kazanmalarını öğretmeye
çalışırız.
Aile Resmi Çizme: Öğrencilerimize
ara ara çizdirdiğimiz aile resimleriyle aile içi duygu durumlarını
anlamaya çalışırız. Bir problem hissettiğimizde de sınıf öğretmeni ve
ailelerle iletişim kurup işbirliği ile hareket ederek sorunu çözmeye
çalışırız.
Davranış Takip Çizelgesi: Öğrencilerimizde
olumlu davranışların alışkanlık haline gelmesi için öğretmenlerimiz ve
velilerimizle işbirliği içerisinde en az 3 hafta boyunca öğrencinin
davranışlarını takip edip geri bildirimlerde bulunuruz.
Serbest Zaman Değerlendirmeye Yönelik Yarıyıl Tatil Broşürü: Öğrencilerimizin serbest zamanlarını verimli geçirebilmeleri için yarıyıl tatil broşürü hazırlayarak, önerilerde bulunuruz.
Bilinçli Teknoloji Kullanımı:
Teknolojinin ne olduğu, teknolojiden nasıl yararlandığımız, teknolojiyi
sağlıksız kullanmanın zararlarını öğrencilerle tartışıp bilinçli
teknoloji kullanımının nasıl olması gerektiği konusunda öğrencilerimizi
bilgilendiririz. Bu konuyla ilgili velilerimizi de bilgilendirerek,
teknolojiyi sağlıklı kullanmayı öğrencilerimize işbirliğiyle öğretmeye
çalışırız.
TIMI Çoklu Zekâ Envanteri:
Öğrencilerimizin ilgi ve yeteneklerinde baskın olan alanlarını tespit
ederek, öğretmenlerimizi ve velilerimizi bu konuda bilgilendiririz.
Metropolitan Okul Olgunlaşma Ölçeği:
Öğrencilerimizin okula başlamaya hazır olup olmadıkları ile ilgili
Metropolitan Okul Olgunlaşma Ölçeğini uygularız ancak öğrencilerimizin
okula hazır olup olmadığına sadece bu ölçekle karar vermeyiz. Süreç
içerisinde öğrencilerimizin gelişim alanları, sınıf öğretmeni, rehberlik
servisi ve velilerimiz tarafından takibi yapılıp değerlendirilerek
öğrencilerimizin okula hazır olup olmadığına birlikte karar veririz.
Serbest Zaman Değerlendirmeye Yönelik Yaz Tatil Önerileri Broşürü: Öğrencilerimizin serbest zamanlarını verimli geçirebilmeleri için yaz tatil broşürü hazırlayarak, önerilerde bulunuruz.
VELİYE YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALAR
Velilerimizle iletişim
halinde ve işbirliği içerisinde çalışmalarımızı yürütürüz. Öğrenciyle
ilgili yapılan tüm sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler, çalışmalar,
görüşmeleri K12 net üzerinden velilerimizle paylaşarak, bilgilendirme
sağlarız.Velilerimiz randevu alarak bizlerle bireysel olarak
görüşebilirler. Bizler de öğrencilerimizin gelişim alanlarını
değerlendirmek, sınıf içi ve sınıf dışı gözlemlerimizi paylaşabilmek,
bir problem varsa birlikte hareket edip sorunları çözebilmek için
velilerimizi okula davet ederek, görüşürüz. Gerekli durumlarda ilgili
birimlere yönlendirmede bulunuruz.
Okula Uyum Veli Semineri:
Oryantasyon haftasında velilerimize verdiğimiz seminerle
öğrencilerimizin okula uyumunu kolaylaştırmak için nasıl bir yol
izlenebileceği konusunda önerilerde bulunuruz. Okula uyum sağlamakta
zorlanan öğrencilerimizle ilgili velilerimizle bireysel olarak görüşerek
yaparak gerekli yönlendirmelerde bulunuruz.
Okula Başlıyorum Veli Broşürü:
Oryantasyon haftasında velilerimize yönelik hazırladığımız “Okula
Başlıyorum Veli Broşürü” ile öğrencilerimizin okula uyumunu
kolaylaştırmak için velilerimize önerilerde bulunuruz.
Rehberlik Birimi Tanıtımı ve Yıllık Rehberlik Çalışmaları Bilgilendirme:
Velilerimize rehberlik birimini tanıtarak, problem çözme işlem basamağı
konusunda bilgi verip yıl boyu yapacağımız rehberlik çalışmaları ve
etkinlikler konusunda bilgi veririz.
Özgüven ve Sorumluluk Kazandırmada Anne Baba Tutumları:
Öğrencilerin gelişim dönemleri ve alabilecekleri sorumluluklar hakkında
velilerimizi bilgilendiririz. Öğrencilerimizin özgüvenli ve sorumluluk
sahibi olmaları için nasıl bir yol izlenebileceği konusunda velilerimize
önerilerde bulunuruz.
Aile İçi İletişim:
“Aile İçi İletişim” seminerimizle iletişimin ne olduğu, aile içinde
sağlıklı bir iletişim kurabilmek için neler yapılabileceği konusunda
velilerimizle paylaşımlarda bulunuruz.
Rehber Öğretmen - Sınıf Öğretmeni - Veli Söyleşisi: Her
sınıfla ayrı ayrı yapacağımız rehberlik-sınıf öğretmeni ve veli
söyleşileri ile çocukların gelişim dönemleri özellikleri, karşılaşılan
sorunlar ve çözüm önerileri, öğrencilerle ilgili gözlemler sohbet
havasında tartışarak, bilgi paylaşımında bulunuruz.
ÖĞRETMENLERE YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALAR
Yıl boyunca
öğretmenlerimizle işbirliği halinde çalışmalarımızı sürdürürüz.
Öğrencilerimizle ilgili sınıf içi ve dışı yapılan gözlemler günlük
olarak sınıf öğretmenleri ile değerlendirilir. Öğrenciye yönelik hangi
çalışmanın yapılacağı belirlenir. Aynı zamanda her hafta yapılan zümre
toplantılarında da öğretmenlerimizle bir araya gelip haftalık
değerlendirme yapılır, düzenlenecek rehberlik etkinlikleri ile ilgili
paylaşımda bulunuruz.
Rehberlik Birimi Tanıtımı ve Yıllık Rehberlik Çalışmaları Bilgilendirme:
Öğretmenlerimize rehberlik birimini tanıtarak, yıl boyu yapılacak
etkinlik ve çalışmalar konusunda öğretmenlerimizi bilgilendiririz.
Öğrenci Davranış Değerlendirme - Öğretmen Bireysel Görüşme:
Öğretmenlerimizle bireysel olarak görüşerek, öğrencilerimizin gelişim
alanlarını değerlendirip sınıf içi ve sınıf dışı gözlemler paylaşılır.
Öğrenci eylem planı hazırlayarak, öğrenci-öğretmen-veli işbirliği
içerisinde bu planlarımızı uygularız.