EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
GÜNE BAŞLAMA ZAMANI
Öğrencilerimizin gün
içerisinde yapılacak etkinliklerimize uyumunu sağlamak amacı ile sohbet
edildiği, hangi öğrenme merkezlerinde oynamaya karar verdikleri zaman
aralığıdır. Bu sürecin sonunda çocuklarımız öğrenme merkezlerinde
serbest oyunlarına başlarlar. Her günün, güne başlama zamanı birbirinden
farklıdır. O gün yapılacak eğitimle ilgili bir alan gezisine çıkmak,
sabah yürüyüşü yapmak da güne başlama zamanının ardından yapabileceğimiz
farklı etkinliklerimizdendir.
TÜRKÇE ETKİNLİKLERİ
Öğrencilerimizle tekerleme,
parmak oyunu, şiir okuma, bilmece sorma, sohbet etme, resimli kitap
okuma, öykü anlatma, taklit oyunları, dramatizasyon (canlandırma), öykü
tamamlama, öyküyü tekrar anlatma, bir öyküyü resimlendirme ve
resimlerden yeni bir öykü oluşturma gibi etkinlikler
gerçekleştiririz.Etkinlikleri planlarken amacımız onların Türkçeyi doğru
ve güzel konuşmalarını sağlamak, sözcük dağarcıklarını geliştirmek ve
iletişim becerilerini arttırmaktır.
SANAT ETKİNLİKLERİ
Öğrencilerimiz sanat
etkinlikleri kapsamında, çeşitli sanatsal ve artık materyalleri
kullanarak kolaj ve üç boyutlu çalışmalar, kesme-yırtma-yapıştırma,
boyama çalışmaları yapabilir, bir sanatçının atölyesini ziyaret
edebilir. Bu tür çalışmalar aynı zamanda onun yaratıcılık ve hayal
gücünü kullanarak problem çözmesine, eleştirel ve çözüm odaklı
düşünmesine olanak tanımaktadır.
OYUN VE HAREKET ETKİNLİĞİ
Oyun çocuklarımızın
uzmanlık alanıdır. Öğrencilerimiz okulumuzun tüm alanlarında, her zaman
oyun oynayabilirler. Hareket etkinliğimizde ise top, ip, tebeşir, denge
tahtası gibi yapılandırılmış materyallerle çocuklarımızın temel hareket
becerilerini geliştirerek fiziksel, motor, bilişsel, dil, öz bakım
beceriler, sosyal ve duygusal gelişimine katkıda bulunmaktayız.
DRAMA ETKİNLİĞİ
Bu etkinliğimizde öykü
oluşturma, dramatizasyon, rol oynama, doğaçlama gibi tekniklerle
çocuklarımızın yaparak yaşayarak öğrenmesini amaçlayan, bütün
gelişimlerini destekleyen daha önceden belirlenmiş amaçları olan
olayları, sözel ya da sözel olmayan iletişim yöntemleriyle ifade etmeye
dayalı, içinde canlandırmalarında kullanıldığı etkinliğimizdir.
FEN ETKİNLİĞİ
Öğrencilerimiz bu
etkinlikle doğayı, doğadaki canlı ve cansız varlıkları gözlemleme,
keşifler, icatlar ve deney yapma, mutfakta besin yapma, koleksiyon
yapma, kitap ve dergi inceleme, mıknatıs, büyüteç, pusula gibi basit
araçlarla soru sormaya, dikkat etmeye, gözlemlemeye, merak etmeye,
araştırmaya, incelemeye ve keşfetmeye yönelirler.Okulumuzda çevreye
duyarlı ve çevreyi koruyan çocuklar yetiştirmek için çeşitli etkinlikler
düzenlenmektedir.Geri dönüşümün önemini vurgulamak amacıyla sene
boyunca biriktirilen atıklar geri dönüşüm defilesi ile sergilenir.
OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Bu etkinliğimizde, görsel
algı çalışmaları, dikkat ve hafıza geliştirme, temel kavram çalışmaları,
problem çözme ve tahmin becerileri, kalem kullanma ve el becerisi
çalışmaları çocuklarımızın hazır bulunuşluk düzeylerini arttırarak,
öğrencimizin ilkokula geçişini kolaylaştırmak amacıyla çeşitli
çalışmalar yapılmaktadır. Okul öncesi eğitimimizde okuma yazma öğretme,
harfleri göstermek ya da harfleri yazdırma üzerine çalışmalarımız
bulunmamaktadır.
MATEMATİK ETKİNLİĞİ
Öğrencilerimizin günlük
yaşamla ilişki kurmalarını sağlamak için eşleştirme, örüntü oluşturma,
sıralama, sayma, toplama-çıkarma, geometrik şekilleri tanıma üzerine
etkinlikler yapmaktayız. Örneğin onların evde yada sınıfta oyuncakları
kutusuna doldururken yada eşyaları bavula yerleştirirken sığma durumunu
tekrar tekrar denemeleri ve bu konu ile ilgili yapılan konuşmalar, hacim
kavramının gelişmesine yardımcı olur.
MÜZİK ETKİNLİĞİ
Ritim çalışmaları, nefes ve
ses çalışmaları, şarkı söyleme, çalgı çalma, yaratıcı hareket ve dans,
müzik eşliğinde hareket, müzik eşliğinde öykü oluşturma gibi tekniklerle
çocuklarımızın hem bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişimlerini
destekleyen hem de müziksel gelişim sürecini olumlu yönde etkileyen
etkinliğimizdir.